TRYSIL, 21 AUGUSTUS

21 augustus 2023 - Trysil, Noorwegen

We worden wakker met een gestaag getik op het dak: nog steeds kløteweer dus. De plassen staan op de toch al niet best onderhouden, ongezellige camping. Als we langer in dit gebied zouden blijven, dan hadden we zeker voor een andere camping gekozen. Nu staan we op deze omdat die het dichtst bij Røros ligt.

Snel wegwezen dus. In de stromende regen draaien we de kippenpootjes in en koppelen we de Kip weer aan. En zijn we hééééél blij dat we niet met een tent op vakantie zijn, want dan waren we weggespoeld.

Onderweg naar Trysil krijgen we nog een paar flinke buien op ons dak, maar zoals altijd komt na regen ook heerlijk zonnig weer. Noor uitlaten is dan geen straf, en lunchen op een bankje ook niet. De route loopt door een prachtig gebied waar de ondergroei van paarse hei en groengrijs rendiermos de bossen een kleurrijk aanzien geeft. Na slechts een kleine 200 kilometer karren over de grotendeels hobbelige weg, komen we rond 15.00 uur aan op Trysil Hittegrend og Camping. Ilja begroet ons hartelijk en meldt dat het een nat zomerseizoen is geweest met weinig campinggasten. Op twee caravans na is vandaag het veld ook leeg. We zetten de Kip neer op dezelfde plek als waar we vorig jaar stonden, met uitzicht op de snelstromende rivier. Of we niet weggeweest zijn. Verder valt er niet meer te melden dan dat we wat boodschappen doen en dat Evander ons na het eten nog even gedag komt zeggen. Morgen maar eens flink in de benen!

1. Carin:
    22 augustus 2023
    Heerlijk zo nu en dan een verfrissend buitje. Beter dan 40+ in Zuid Frankrijk! Lekker lopen dames! En knuffel voor jullie maatje.
  2. Trudi:
    22 augustus 2023
    Wat jammer!! Jullie zitten net iets te ver naar het Noorden wat betreft het regenweer. Ik ben op Rügen, iets minder ver, en we hebben heel aangenaam een zonnetje elke dag.
  3. Greet:
    Wij vandaag ook! YEAH!
  4. Ineke Grootjans:
    22 augustus 2023
    Kom op dames een beetje tegen hoort er bij ik denk aan jullie hier in het zonnetje aan de schermer plas, maaaaar hier is niet zo’n schitterend stukje natuur als daar dus genieten maar