Heenreis Harkstede naar Kruså 11 augustus

11 augustus 2022 - Kruså, Denemarken

We wonen in Harkstede dichtbij de boot naar Noorwegen, die vanaf Eemshaven. Half uurtje rijden. Maarrr, die boot is volgeboekt als je met de hond over wilt en bovendien best prijzig, zeg eigenlijk maar re-te-duur. Dat komt omdat Noor niet in een bench kan. Die breekt ze af. We mogen niet in een tweepersoonshut omdat ze net iets meer dan 20 kilo weegt en dan moeten we verplicht in een vierpersoonshut.

Op naar Hirtshals in Noord-Denemarken dus, in twee etappes. Vandaag tot Kruså gereden in het uiterste zuiden van Denemarken, via Bremen (druk) en Hamburg (nog drukker). We staan op een grote en heerlijk rustige camping met een leuk bos voor Noor (en ons) naast de deur.

Vrijdag is het dan nog een paar uurtjes karren naar Hirtshals.

In Noorwegen gaan wij ons beperken tot ‘de bol van de 6’ (Noorwegen heeft de vorm van een 6). Trondheim is de noordelijkste plaats waar we komen. Dit jaar komen we dus niet nog een keer boven de poolcirkel… 😉

Nog ff dit: we komen in twee landen die allerlei tekens op en door hun letters gebruiken. Het balletje op de a, de streep door de o en de a en e aan elkaar, en zo. Hoe dat er in het blog uit gaat zien moeten we nog ontdekken.

1. Ellen:
    11 augustus 2022
    Gøte reis!
  2. Huub:
    12 augustus 2022
    Tsja, gelukkig houden jullie ook van autorijden, wel een hele rit. Fijne verplaatsing vandaag.. enne Hirtshals roept vage herinneringen op van mijn reis in ik meen 1994 naar Noorwegen. Mooi land en het genieten is al begonnen ;-)