SUNDSVALL, 16 AUGUSTUS

16 augustus 2023 - Sundsvall, Zweden

Dan bén je eens een keer vroeg wakker en kun je op tijd vertrekken, is de receptie pas om 09:00 uur open… En je kunt hier bij camping Bredäng alleen maar ná je verblijf betalen! Dat resulteert in een rij voor het kleine houten gebouwtje. Wij werden niet echt blij van Bredäng en deze camping staat nog wel in de Zweedse top-10. Dat belooft wat voor de komende campings…

We verlaten de sombere buitenwijken van Stockholm (die de gemiddelde citytripper natuurlijk niet ziet) via de drukke ringweg en rijden onder een grijze lucht naar de E4, die ons naar Sundsvall in Västernorrlands län moet brengen. Alweer een kort dagje rijden door het mooie Zweedse land. Eenmaal buiten de stad wordt de lucht blauw met dikke witte wolkendotten en loopt de temperatuur weer op naar 23 graden: perfect!

Langs de route staat in de deels bosrijke omgeving natuurlijk weer het wildhek en we passeren het akkerbouwgebied bij Uppsala. De Kip heeft een nieuwe stek gevonden op de mooie terrassencamping Fläsian aan de Bottenhavet, ofwel de Botnische Golf. Noordelijker dan dit gaan we deze vakantie niet.

Na een rondje met het hondje kookt Sjenie buiten pasta Bolognese, maar wordt verrast door een pittige bui. Toch wel jammer dat de luifel in de auto ligt, maar een goed regenjack voldoet ook. Het is immers een die hard kampeerder! En het cliché klopt wel hoor: na regen komt zonneschijn en we hebben vanavond een extraatje: een dubbele regnbåge.

Met de Wifi is het sinds gisteren beroerd gesteld, dus wij posten vandaag een dubbel bericht.

1. Trudi:
    16 augustus 2023
    Racen jullie Zweden de rest van de vakantie ook zo snel door als de voorgaande dagen?😅
  2. Greet:
    16 augustus 2023
    Nope, we gaan het vanaf hier wat rustiger aan doen. 😬 Maar we moeten ooit ook weer terug hè…
  3. Ellen:
    16 augustus 2023
    Zo dat zijn al heel wat reisuren en kilometers, vanaf nu wat rustiger lees ik hierboven. Lekker genieten
  4. Huub:
    17 augustus 2023
    Mooie luchten zeg, reizen en afstanden, hoort erbij 🤔
  5. Mariëlle:
    17 augustus 2023
    Zucht...ik wil ook weer op vakantie 🙈 Ik krijg steeds meer zin in een reis naar Zweden😊
  6. Greet:
    17 augustus 2023
    Goed om te horen. 😃 Volgend jaar?!