THUIS, 31 AUGUSTUS

31 augustus 2023 - Harkstede, Nederland

THUIS…

Nadat we niet drie maar één nacht in Tvååker gebleven zijn, vanwege de gigantische stank van het rottende zeewier, besluiten we eergisteren om dan maar twee nachten naar de westkust van Jutland te gaan. Eigenlijk zouden we vandaag dus op weg naar Odense geweest zijn.

Als we over de Lillebælt rijden, zeggen we bijna in koor: “Zullen we maar naar huis rijden? Jutland is eigenlijk ons reisdoel niet”. (Of dat nou wel of niet van belang is…)

En dat doen we dus. Weer een onverwachtigeid, maar wel de laatste van deze vakantie.

Ondanks wat nattigheid is het een hele mooie vakantie geweest. Veel gezien, veel gedaan.

Gisteren een droge dag in Odense en vannacht flink wat plensbuien en lekker gedonder boven Storebaelt. Kost Greet wel wat uurtjes slaap… Gelukkig is de afwatering op deze camping best goed: we soppen in ieder geval niet door het gras hier.

Nu op weg naar huis zijn we de file bij Hamburg aan het trotseren. Dat gaat gruwelijk langzaam. Als we zo doorsukkelen zijn we morgenochtend nog niet thuis. 😉

Midden in de Elbetunnel krijgen we in het Duits en Engels de mededeling dat de rechterbaan dicht is. Net als we naar de linkerbaan gaan, gaat de rechterbaan weer op groen. Was dat een grapje of zo?! Enfin, zo gaat dat daar dus ten tijde van calamiteiten.

Als we dan toch de omgeving van Hamburg hebben verlaten na een oponthoud van vijf kwartier, komen we heeeeeel veeel kilometers verder bij Bremen wéér in wat files terecht. Hier worden die niet door Baustellen maar door spitsverkeer veroorzaakt. Maar ook dat kunnen we hebben. Het lijkt erop dat we niet rond zessen, maar rond acht uur vanavond de Kip op onze oprit parkeren. Yeah…

Onze vakantie samengevat:

·      5000 kilometer op 2 na, lijkt veel voor 21 dagen, maar het valt reuze mee als je de heen en terugweg eraf haalt;

·      Veel mooie, grote én kleine, bruggen;

·      Ontelbare meren;

·      Eén kleine zak mini Marsjes, niet helemaal opgemaakt;

·      Eén kleine zak mini Milky Ways, niet helemaal leeggegeten;

·      12 campings;

·      Best vaak boetskeps doen;

·      Regen: valt best mee; het is maar hoe je het beleeft. Een bui tijdens het koken, drie dagen onderweg buien, twee lange middagen en twee lange avonden onafgebroken nattigheid. ’s Nachts viel er zo nu en dan ook wat, maar dan slapen we toch (als het niet te hard op het dak klettert);

·      Zon: niet zo heel erg veel, maar de temperatuur is heel aangenaam;

·      Twee dagen de luifel aan de Kip;

·      Heel veel tekst en weetjes in het blog;

·      Enzocetera.

Lieve lezer, je moet het hiermee doen dit jaar. Dank voor al je geduld en interesse en wie weet tot een volgend blog. Ook genieten we van alle reacties. Hartelijke garoetels en een poot van Noor.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Huub:
    31 augustus 2023
    Dank jullie voor de mooie verhalen en indrukken. Dat van iets eerder toch naar huis gaan om wat voor reden dan ook, klinkt bekend 🤔
  2. Harma:
    31 augustus 2023
    Ik heb weer genoten van alle verhalen en foto’s, maar ik ben blij dat jullie weer thuis zijn….. en Thierry ook 😁 welkom thuis!
  3. Ellen:
    Welkom terug!
  4. Carlala:
    31 augustus 2023
    Mooie reis weer! Dank voor het meeliften😁
    xx
  5. Frederike:
    1 september 2023
    Dank maar weer voor de mooie foto's(!) en verhalen.
    En welkom weer in Nederland
  6. Vivianne:
    1 september 2023
    Zo leuk geschreven, wat een avontuur hebben jullie weer beleefd.
    wat zijn de plannen voor volgend jaar?
  7. Monique:
    1 september 2023
    Welkom thuis! Wat fijn dat de weersvoorspelling komende week gunstig is. Nog even in vakantie sferen 😀
  8. Bert & Gineke:
    6 september 2023
    Wat we gezien hebben was erg indrukwekkend. Wat een energie hebben jullie, Respect!!! Verder weinig gevolgd door allerlei omstandigheden. Niet goed met broer Sjoerd, ziekenhuis in en uit, gaat niet goed. Maar ook Gineke met huidkanker op scheenbeen geconstateerd na biopt. Vorige week huid om de biopt weggehaald en ook opgestuurd. Krijgen we vrijdag als hechtingen eruit worden gehaald uitslag van.
    Hoop jullie snel weer te zien!
  9. Baukelien:
    17 september 2023
    Fijn dat jullie genoten hebben !
    Mooie reis erhalen zijn er weer gepost. Dank jullie wel.