Alley & Abbey go Lappi, Suomi, 6/2

6 februari 2022 - Harkstede, Nederland

6 februari Kiilopää, zon op 09:13, zon onder 15:35

Helaas, we moeten weer naar huis. We hadden het hier best nog een paar weken uitgehouden, want in het immense Urho Kekkosen kansallispuisto kun je nog jaren ronddwalen.

Om 07:00 uur opgestaan en om 08:00 uur in de bus naar het vliegveld, met tussendoor voor de laatste keer ontbijt in het hotel.

Het is in Ivalo heerlijk relaxed inchecken, er is immers maar een gate 😊. Wel een uur vertraging en geduldig afwachten in het vliegtuig, omdat er door de storm in Nederland start-/landingsbanen gesloten waren en we daarom niet op tijd weg konden. Wij hebben zelf gelukkig niet veel van de storm gemerkt tijdens de vlucht en de superzachte landing. Na het opstijgen zaten we direct in de wolken, en hadden helaas geen zicht meer op Lapland. Later hebben nog wel wat Noorse sneeuw gezien en hadden we zicht op Oslo. Ook delen van Nederland tussen Lelystad en Amsterdam konden we goed zien. Als je ziet hoe vol het onder je is, zou je toch gelijk het vliegtuig weer terug willen nemen…

Lang wachten op de bagage, broodje eten, met de shuttle naar P3 en op naar Harkstede.

En dan is het zo heerlijk als Rita vraagt of we zuurkool willen komen eten in Westerbroek! Noor heeft het erg naar haar zin gehad bij lover Guus, maar ging toch wel met ons mee naar huis…

Na een lange reis is het goed slapen; dus lekker vroeg naar bed.

Deze laatste stukken schrijven we een week na thuiskomst: ff alles laten bezinken, een weekje werken en de boel dan goed afsluiten. Dank, beste lezer, voor het vrijmaken van je tijd om onze lappen tekst te verwerken en voor je reacties. Wie weet wagen we ons ooit nog eens aan een nieuw blog en sturen we je weer een uitnodiging om met ons mee te genieten…😊