Alley en Abbey go Ísland

1 februari 2023 - Harkstede, Nederland

1 februari

De tassen zijn weer gepakt.

Við förum til Íslands 3. febrúar. Já, á 60 ára afmæli Greet.

We vliegen 3 februari naar IJsland. Jawel, op de 60e verjaardag van Greet.

Wat wij gaan doen? Dat lees je in ons blog als we het gedaan hebben …

Wat we zeker doen: Greet haar verjaardag vieren op de dag dat we aankomen 😊.

Waarom Ísland? Omdat we dat al een hele tijd op onze bucketlist hebben staan.

Ísland is uniek, met geen enkel ander land te vergelijken. Voor een heel groot deel ongerept met indrukwekkende landschappen en natuurverschijnselen, enorme gletsjers, slapende vulkanen en kokende modderpotjes. Maar ook rijen kraters, soms kilometers lang. En niet te vergeten de mooie watervallen waar we ongetwijfeld, ondanks alle sneeuw, van zullen gaan genieten. Net als van de verschillende soorten grotten van lava en ijs en van de zwarte stranden. Erg ver zullen we er gelukkig niet voor hoeven rijden, want Ísland is slechts twee maal zo groot als Nederland.

Het binnenland zullen we niet zien; dat is voor een zomeravontuur. Het noorden ook niet, want dat is voor de 10 dagen die we hebben te veel in de auto zitten. Wel hopen we op het noorderlicht.

En wie weet ook een duik in een geothermisch verwarmd buitenbad. Badpak en badmuts hebben we bij ons 😊.

De IJslandse vlag heeft een Scandinavisch kruis en de kleuren zijn gebaseerd op de natuur van het land: lava, ijs en zee.

1. Harry og lien:
    1 februari 2023
    Við óskum þér góðrar ferðar og góðrar skemmtunar. Lífið verður bara betra eftir sextugt.
  2. Greet:
    1 februari 2023
    Dan moeten wij wel een hele mooie vakantie krijgen :-)
  3. Greet:
    Þakka þér fyrir!
  4. Carin:
    OOOOO, wat heerlijk zeg.
    Een hele fijne reis en ja....... hopen op het Noorderlicht!
    Liefs Carin
  5. Fam Eman:
    1 februari 2023
    Hoi, dat klinkt al als een goed begin en wij wensen jullie veel plezier en mooie momenten en belevenissen!
    Liefs Vanessa en Milo
  6. Anne-marie jogems:
    1 februari 2023
    Mooi dat ik op afstand mag meegenieten. Goede reis en alvast gefeliciteerd! Anne-Marie
  7. Jansje:
    1 februari 2023
    Een hele fijne, geweldige en indrukwekkende reis!! Hopelijk goed weer, zodat jullie kunnen genieten van dit mooie eiland!
  8. Monique:
    Goede reis, dames! En alvast een fijne verjaardag 😃
  9. Baukelien:
    Heel veel genieten !
    Het is er zeer indrukwekkend !
  10. Huub:
    2 februari 2023
    Wij waren er vorig jaar 10 dagen. IJsland is met geen pen te beschrijven, zo bijzonder.
    Geniet ervan en kom met mooie ervaringen gezond weer terug. Fijne verjaardag ! X H
  11. Trudi:
    Geniet ervan!!!!
  12. Lis Stolp:
    Har det godt på Island!
    En leuk dat jullie me laten delen in jullie reis.
    ❄️❄️❄️
  13. Ellen:
    Goede reis! Wij genieten mee vanuit Renesse
  14. Roos:
    2 februari 2023
    Goeie reis en heel veel plezier op het prachtige IJsland!
  15. Trudi:
    3 februari 2023
    Om een beetje mee te reizen, zit ik naar een webcam in Reykjavík te kijken of het een beetje Aurora weer is, maar dat lijkt er op dit moment niet op. Ik hoop dat het nog op gaat helderen. 🙏 Anders lekker borrelen binnen voor de jaardag. 🎉🥂
  16. Bert & Gineke:
    Lieve Greet,
    Allereerst van harte gefeliciteerd met je verjaardag. Wat is er mooier dan zo'n cadeau te ontvangen op deze dag!
    We wensen jullie beiden een onvergetelijk verblijf op IJsland. Blijf onder alle omstandigheden wel ijzig kalm met stalen zenuwen maar laat als je geniet vooral zien hoe gevoelig jullie zijn. We zullen dit tijdens jullie reis vast wel meemaken.
    Knuffels van Bert & Gineke